Publiceringsdatum: 2025-01-29
Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Positionen som redovisningsekonom hos Vingåkers kommun är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Vingåkers kommun söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.
För detta jobb är Vingåker den angivna tjänsteorten. Om du är intresserad av en karriär inom redovisningsekonom, ta en titt på den lediga tjänsten som Vingåkers kommun erbjuder för att se om det är en matchning. Sök jobbet som redovisningsekonom hos Vingåkers kommun och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast onsdag den nittonde februari 2025.
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Kommunens ekonomresurser är samlade centralt under ekonomienheten som organisatoriskt ingår i kommunledningsförvaltningen. Ekonomienheten arbetar främst med redovisning, budget, ekonomisk uppföljning, fakturahantering, finansfrågor, ekonomiska riktlinjer och rutiner. Vi är en liten stabil enhet med kompetens inom samtliga ekonomiområden. Styrkan med vår litenhet är att vi kan nyttja varandras kompetenser och intressen på ett flexibelt sätt. Vår verksamhet är under ständig utveckling och du som medarbetare har möjlighet att vara med och påverka. Vi erbjuder den lilla verksamhetens närhet och dialog där alla oavsett grunduppdrag tar ansvar för helheten och det gemensamma målet. Ekonomienheten är ett glatt gäng och består för tillfället av 7 medarbetare; ekonomer och ekonomihandläggare, enheten leds av ekonomichef. Vi arbetar med projektet ”Den analyserande ekonomen” för intern kompetensutveckling och kollegialt stöd samt för att förenkla ekonomiprocesserna både inom ekonomienheten och ute i organisationen.
Ekonomienheten tillsammans med HR-enheten, IT- och kommunikationsenheten samt kanslienheten utgör kommunens centrala ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.
En av våra kollegor går nu i pension och vi söker därför dig som vill axla rollen hos oss! Som ekonom innehar du en viktig funktion där du bistår verksamhetsansvariga chefer med frågor rörande budgetering, redovisning, ekonomiska analyser samt månatliga uppföljningar. Du fungerar som kontaktekonom för både barn- och utbildningsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen och medverkar utifrån din roll i respektive ledningsgrupp ibland. Vidare kommer du att delta i kommunövergripande ekonomiska frågor, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt nyckeltalsjämförelser och andra förekommande arbetsuppgifter inom ekonomienheten. Du deltar i utvecklingen av kommunens ekonomiprocesser för att skapa en stabil och effektiv ekonomifunktion. Som ekonom hos oss finns goda möjligheter att utmanas och utvecklas yrkesmässigt. Vi uppmuntrar till nytänkande och vi arbetar aktivt för att vara en modern arbetsplats där människor får växa och våra värdeord; våga, ansvar, respekt och stolt arbetar vi aktivt med i vår vardag. Som ekonom hos oss erbjuds du stora möjligheter att påverkan din arbetsdag och du har ett arbete som innebär en direkt påverkan på det strategiska och operativa ekonomiarbetet.
I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi. Vi ser att du behöver ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år, och har du arbetat inom offentlig verksamhet är det starkt meriterande.
Det krävs goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, och gärna erfarenhet från ekonomisystem. Om du har tidigare erfarenhet av arbete i Visma Publitech och Stratsys är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid att till våra förtroendevalda och förvaltningar lämna en kvalificerad ekonomiservice. Du skall kunna arbeta på ett självständigt och resultatinriktat sätt. Vi har därför stora krav på dina personliga egenskaper, din initiativförmåga, din servicekänsla och din samarbetsförmåga. Rollen kräver att du har helhetssyn, är strategisk och har ett långsiktigt och brett perspektiv på frågor. Du är strukturerad och planerar, prioriterar och följer upp dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har förmåga att identifiera problem, analysera och hitta lösningar. Vi ser att du är kommunikativ och pedagogisk samt att du har lätt för att formulera dig på svenska i tal och skrift.
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För den som blir tillsvidareanställd på Vingåkers kommun kommer krigsplacering ske.
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Vingåkers kommun |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2120000308 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Redovisningsekonom |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Vingåkers kommun söker en person till denna tjänst som redovisningsekonom med placerings i Vingåker. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsekonom hos Vingåkers kommun skickar du in din ansökan senast 2025-02-19.
Källa: Arbetsförmedlingen
AB Nykvarnsbostäder söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Nykvarn.
2025-01-08
Mer infoOskarshamns kommun söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Oskarshamn.
2025-01-09
Mer infoExperis AB söker en person till tjänsten som redovisningschef i Växjö.
2025-01-09
Mer info