Projektredovisare och administrativ samordnare till Näringslivs- och destin

Publiceringsdatum: 2024-12-20

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Varbergs kommun är på jakt efter en skicklig redovisningsassistent och du kan vara rätt person för jobbet. Varbergs kommun söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

Om du redan bor i närheten av Varberg, är det här din chans att söka ett spännande jobb Varbergs kommun söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som redovisningsassistent. De har just nu ett ledigt jobb som redovisningsassistent som kan vara av intresse för dig. Söker du efter en spännande karriär som redovisningsassistent? Sök jobbet hos Varbergs kommun senast söndag den tolfte januari 2025 och bli en del av deras team.


Jobbannons

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.

Vill du vara en nyckelperson i arbetet med att stärka och utveckla Varbergs näringsliv och besöksnäring? Har du erfarenhet av projektredovisning, ett skarpt sinne för ekonomi och trivs i en roll där du får kombinera administration, samordning och aktivt bidra som projektmedarbetare? Då kan du vara den vi söker!

ARBETSUPPGIFTER

Som projektredovisare, projektmedarbetare och administrativ samordnare på Näringslivs- och destinationskontoret har du en central och varierad roll. Du ansvarar för projektredovisning av våra EU-finansierade projekt och fungerar som en viktig stödresurs i den löpande verksamheten.

Du är också en viktig projektmedarbetare som samordnar uppgifter, hanterar direktupphandlingar och stöttar projektledare i kontakter med externa partners.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Projektredovisning och ekonomihantering

  • Ansvara för projektredovisning i EU-projekt som SMALL (Nordsjöprogrammet), MOVE (Interreg ÖKS) och Cities of Proximities (Interreg Europa).
  • Löpande arbete med fakturahantering, bokföring och budgetuppföljning.
  • Prognosarbete och rapportering för tertial, delår och årsredovisningar i systemet Hypergene.

Projektmedarbetare och administrativt stöd

  • Stötta projektledare i ekonomi- och rapporteringsfrågor samt samordning av projektaktiviteter och genomförande av projektinsatser.
  • Samordna mål- och verksamhetsrapportering i Hypergene.
  • Hantera direktupphandlingar kopplade till projekt och ha kontakt med projektpartners.
  • Bidra till strukturering av interna processer och ärendehantering.

Inköpsansvar

  • Ansvara för upphandlingar och inköp kopplade till projekt och kontorets verksamhet.

Vem är du?

Vi söker dig som är en erfaren projektredovisare och administratör med god samarbetsförmåga. Du är van att arbeta strukturerat och lösningsorienterat, både självständigt och i team. Rollen kräver också en god kommunikativ förmåga och ett analytiskt förhållningssätt.

KVALIFIKATIONER

  • Relevant utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande erfarenhet.
  • Dokumenterad erfarenhet av projektredovisning, gärna inom EU-projekt.
  • Erfarenhet av ekonomisystem; kunskaper i Proceedo och Hypergene är meriterande.
  • Van vid budgetarbete, prognoser och ekonomisk rapportering.
  • Mycket god administrativ förmåga och erfarenhet av att hantera flera arbetsuppgifter parallellt.

Personliga egenskaper

  • Du är noggrann, analytisk och har ett öga för detaljer.
  • Du är lösningsorienterad och trivs med att bidra till utveckling av arbetsprocesser.
  • Du trivs med att jobba i team och gillar att arbeta i projekt.
  • Du har en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att samarbeta med olika aktörer.

Övrigt

  • Körkort: Ja, tjänsten kräver B-körkort.
  • Arbetstider: Huvudsakligen dagtid, men viss oregelbunden arbetstid kan förekomma vid projekt eller specifika aktiviteter.
  • Teamkänsla: Rollen innebär att du deltar i verksamheten som helhet, där flexibilitet och samarbete är viktiga nycklar.

Vi erbjuder dig

Hos oss blir du en del av ett engagerat team som arbetar för att utveckla Varberg som en attraktiv plats för företag, invånare och besökare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig utveckling och att vara med och göra skillnad för Varbergs framtid.

ÖVRIGT

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnVarbergs kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120001249
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsassistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Varbergs kommun söker en person till denna tjänst som redovisningsassistent med placerings i Varberg. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsassistent hos Varbergs kommun skickar du in din ansökan senast 2025-01-12.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Redovisningsexpert och bolagsekonom till Norrort

Academic Resource AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Uppsala.

2024-09-23

Mer info

Erfaren och nyfiken ekonom sökes till Oljemagasinet

Oljemagasinet i Sverige AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Kungsbacka.

2024-11-25

Mer info

Redovisningskonsult till framåtblickande och innovativt företag!

Academic Work Sweden AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Norrköping.

2024-11-28

Mer info