Erfaren ekonomiadministratör leverantörsreskontra

Publiceringsdatum: 2025-01-24

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Det är nu möjligt för dig att få jobb som redovisningsassistent hos Svenska Kraftnät. Svenska Kraftnät söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Sundbyberg är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Svenska Kraftnät söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som redovisningsassistent. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Här är chansen att bli en del av Svenska Kraftnät och jobba som redovisningsassistent! Ansök senast fredag den fjortonde februari 2025.


Jobbannons

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Välkommen till Finansavdelningen. Vi ansvarar för både det stöd och expertkunnande som skapar förutsättningar för att Svenska kraftnät ska kunna uppfylla sitt uppdrag och nå sina mål. Inom avdelning Finans ingår funktionerna som arbetar med styrning, uppföljning, samordning, redovisning, verksamhetsutveckling och stöd.

Tjänsten är placerad på enheten Finans Redovisning som ansvarar för den legala redovisningen och rapporteringen, de ekonomi-administrativa processerna samt har systemansvar för ett antal system som stöttar verksamheten.

Enheten är under tillväxt och består idag av 20 medarbetare och en enhetschef. Tjänsten ingår i ett team på tio personer som hanterar de ekonomiadministrativa processerna.

Om tjänsten

Arbetsinnehållet är främst inom leverantörsreskontra men även visst löpande arbete med övrig ekonomiadministration. Tillsammans med övriga teammedlemmar stöttar du även verksamheten i frågor kopplat till teamets ansvarsområde.

Exempel på arbetsuppgifter: 

  • Hantering av uppgifter inom Leverantörsreskontran; inköpsfakturor, representationsfakturor, betalningar, återrapportering av betalningar, betalningspåminnelser, underhåll masterdata.
  • Bokföring och bokslutsuppgifter kopplat till leverantörsreskontran
  • Stöd till verksamheten
  • Kommunikation med våra interna användare och med leverantörer.
  • Ekonomiadministrativa uppgifter inom gruppen. 

Utvecklingsmöjligheter finns då teamet hanterar flera processer. 

Om dig

Personliga egenskaper. 

För att trivas i rollen ser vi att du är en lagspelare men även kan jobba självständigt. Du känner ansvar för helheten, tar initiativ och hittar lösningar. Du är strukturerad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du är proaktiv och prestigelös.

Du har även en god kommunikativ förmåga, en vilja att dela med dig av dina kunskaper. 

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Skallkrav.

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. 

Vidare har du: 

  • Minst fem års aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra i ett större ERP-system som även har inköpsfakturor.
  • Minst tre års aktuell och relevant erfarenhet av självständigt arbete med varierande uppgifter inom redovisning/bokföring.
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Förmåga att läsa och förstå engelska.
  • Goda kunskaper i Excel och övriga MS-office program.

Meriterande. 

  • Erfarenhet av ERP-systemet Agresso/UBW.
  • Kunskap om momsregler.
  • Kunskap om representationsregler.
  • Kunskap om e-fakturering.

Bra att veta

  • Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
  • Möjlighet till distansarbete upp till 50%.
  • Publiceringsdag:         2025-01-24
  • Sista ansökningsdag:  2025-02-14
  • Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan förekomma vid behov.

För mer information kontakta gärna följande personer:

Teamledare Lena Svensson, tel. 010-350 91 39.

Rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49

Fackliga representanter är:

Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72..

Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68.

Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.

För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning

Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSvenska Kraftnät
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2021004284
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsassistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Svenska Kraftnät söker en person till denna tjänst som redovisningsassistent med placerings i Sundbyberg. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsassistent hos Svenska Kraftnät skickar du in din ansökan senast 2025-02-14.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Erfaren redovisningskonsult

Mentiform AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Lekeberg.

2025-01-10

Mer info

Senior Redovisningskonsult med erfarenhet av SOX (TILLSATT)

Vindex AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Stockholm.

2025-01-13

Mer info

Erfaren redovisningskonsult till Greenstep

Poolia AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Umeå.

2025-01-13

Mer info