Manager Fund Administration till Permian

Publiceringsdatum: 2024-07-24

Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? Letar du efter en chans att arbeta som redovisningsekonom på Capega AB? Nu är det möjligt. Capega AB behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.

Stockholm är platsen där denna position är ledig. Capega AB söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som redovisningsekonom. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Låt Capega AB hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som redovisningsekonom! Ansök seast fredag den tionde januari 2025.


Jobbannons

Permian fortsätter sin tillväxtresa och söker nu efter sin nästa kollega till sitt kontor i hjärtat av Stockholm. Som Fund Administration Manager hos Permian kommer du att få en central, ledande roll inom fondadministration, rådgivning och account management. Här får du möjlighet att ta dig an varierande arbetsuppgifter och ansvara för flera av bolagets kunder, vilket för rätt person innebär en chans att växa i sitt ledarskap och utvecklas tillsammans med bolaget.

Permian - a leading Nordic fund administrator

Permian är ett dynamiskt och snabbväxande bolag inom finanssektorn med fokus på att erbjuda förstklassig fondadministration och rådgivning. Vi specialiserar oss på alternativa investeringsfonder och levererar skräddarsydda lösningar till kunder inom Private Equity. Med kontor i centrala Oslo och Stockholm arbetar vi med investeringsbolag, riskkapitalfonder och fondförvaltare, som tillsammans förvaltar cirka 200 mdkr fördelade på cirka 200 fonder och investeringsbolag.

Våra tjänster inkluderar rådgivning, fondadministration, fondförvaltning, förvaringsinstitut- och redovisningstjänster. Vår arbetsmiljö präglas av professionalism, innovation och samarbete. Hos oss får du chansen att växa professionellt, ta dig an utmanande uppgifter och vara en del av ett team som sätter kvalitet och kundnöjdhet i främsta rummet.

Permian grundades i Oslo 2008 och har idag cirka 100 anställda i Norge och Sverige.Arbetsbeskrivning

Som Fund Administration Manager hos Permian får du en central och ledande roll i organisationen. Du kommer vara slutligen ansvarig för kundleveranser för några av våra största/nyckel kunder. Exempel på arbetsuppgifter nedan:

• Ta ansvar och leda den dagliga verksamheten för din kundstock och ditt team, vilket ger dig en unik möjlighet att påverka och forma arbetet

• Vara en nyckelperson i att bygga och stärka våra kundrelationer, vilket även innebär delaktighet i avtalsfrågor och merförsäljning

• Koordinerar arbetet internt mellan administration- och redovisningsavdelningen för att säkerställa högkvalitativa leveranser för Permians kunder

• Fungera som en central kontaktpunkt mellan förvaltare (CFO och General Partners), revisorer, advokater, banker och investerare, vilket ger dig en unik position med omfattande kontaktytor och nätverksmöjligheter

• Förbereda och granska kvartalsrapporter, cash-flow och managementrapporter, nyckeltal till fondernas investerare, vattenfallsberäkningar (carried interest) samt s.k. equalization av investerarna vid resning av nytt kapital i fonderna

• Genomför kundkännedomskontroller (KYC) av både nya kunder och fondernas investerare, för att säkerställa att vi följer gällande regelverk inom penningtvätt

• Tar ansvar för operativa uppgifter såsom att rapportera till olika myndigheter, exempelvis Finansinspektionen och Skattemyndigheten, vilket bidrar till regelefterlevnad och transparens för kundens räkning

• Agera mentor med ansvar för upplärning och utveckling av juniora kollegor, vilket gör dig till en central medarbetare i vårt team och vår framtida tillväxt

Du kommer arbeta med Allvue som fondadministrationssystem och andra system för att implementera klientinformation, förbereda rapporteringsmallar och rapporter, samt upprätta protokoll till både styrelsemöten och bolagsstämmor.Vem är du?

Du har en Magisterexamen eller motsvarande inom företagsekonomi, redovisning eller finans. Du har minst fem års erfarenhet som projektledare, revisor, business analyst, rådgivare alternativt konsult inom financial services på exempelvis Big Four eller liknande bolag.

  • Erfarenhet av redovisning, finansiering samt skatt- och momsfrågor, gärna relaterade till fonder och fondförvaltare
  • Erfarenhet av att arbeta med riskkapitalbolag är meriterande
  • Erfarenhet av att arbeta som konsult är meriterande
  • Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska
  • Klarar av att arbeta mot deadlines och trivs med kundkontakt
  • Utmärkta kunskaper i Excel
  • Ett strukturerat arbetssätt, analytiskt sinne och en stark social förmåga

Vårt erbjudande

Du får utmanande och varierande arbetsuppgifter som breddar din kunskap inom finans, med fokus på alternativa investeringsfonder. Det finns stora möjligheter att utvecklas både i ditt ledarskap och i din karriär inom vårt snabbväxande företag. Du får även en unik inblick i nordisk Private Equity. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och en individuell utvecklingsplan.

    Ansökan och KontaktI denna rekrytering samarbetar Permian med Capega.Ansök gärna per omgående då urval och intervjuer sker löpande.Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.

    Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se alternativt Ida-Maria Rundén / ida-maria.runden@capega.se.

    Välkommen med din ansökan!Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.

    För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

    Om jobbet

    Antal tjänster1
    ArbetstidHeltid
    FöretagsnamnCapega AB
    LönFast månads- vecko- eller timlön
    OmfattningTills vidare
    Organisationsnummer5591630016
    Typ av anställningVanlig anställning
    YrkeRedovisningsekonom
    YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

    Ansökan

    Capega AB söker en person till denna tjänst som redovisningsekonom med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsekonom hos Capega AB skickar du in din ansökan senast 2025-01-10.

    Källa: Arbetsförmedlingen

    Relaterade jobb

    Manager, Finance and Human Resources Administration

    TAKARA BIO EUROPE SWEDISH FILIAL söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Göteborg.

    2024-09-30

    Mer info

    Finance Manager till STI-Scandinavia AB

    NXT Interim AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Botkyrka.

    2024-10-03

    Mer info

    Accounting & Consolidation Manager till ELLOS Group

    Jurek Recruitment & Consulting AB söker en person till tjänsten som redovisningschef i Borås.

    2024-10-04

    Mer info