Redovisnings assistent Helsingborg

Publiceringsdatum: 2025-03-04

Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som redovisningsassistent hos Experis AB. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Experis AB under 6 månader eller längre. De letar just nu efter nya medarbetare.

Denna position är tillgänglig i Helsingborg. Experis AB behöver fler anställda som stödjer arbetet inom redovisningsassistent. Kolla in deras lediga tjänst för att se om du har vad som krävs. Här är chansen att bli en del av Experis AB och jobba som redovisningsassistent! Ansök senast fredag den fjortonde mars 2025.


Jobbannons

Är du en noggrann och serviceinriktad person med erfarenhet av ekonomiadministration? Trivs du i en roll där du får arbeta strukturerat och ha daglig kontakt med både leverantörer och kunder? Har du en utbildning inom redovisning/ekonomi och har minst tre års erfarenhet av redovisningsarbete? Då kan du vara den vi söker!

Ort: Helsingborg

Start: Snarast möjligt

Uppdrag: Ca 10mån. Konsultuppdrag via Jefferson Wells, arbete hos kund.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Leverantörsreskontra

  • Granska och behandla fakturor.
  • Förbereda och genomföra betalningskörningar
  • Stämma av AP-transaktioner och upprätthålla korrekta bokföringsunderlag.
  • Hantera leverantörsfrågor och lösa eventuella avvikelser snabbt.

Månadsbokslut

  • Stödja månadsbokslutet genom att förbereda och bokföra journalposter, inklusive periodiseringar och justeringar.
  • Stämma av olika konton och säkerställa att alla transaktioner är korrekt bokförda.
  • Medverka vid upprättandet av finansiella rapporter och analyser.

Momsdeklarationer

  • Förbereda och lämna in momsdeklarationer i enlighet med lokala regler.
  • Stämma av momskonton och säkerställa korrekt och tidsenlig inlämning av momsdeklarationer.
  • Hålla sig uppdaterad om momslagstiftning och säkerställa företagets efterlevnad.

Allmänt redovisningsstöd

  • Medverka i underhållet av huvudboken genom att säkerställa korrekt registrering av alla finansiella transaktioner.
  • Stödja framställning av ekonomiska rapporter och bokslut.
  • Utföra kontoavstämningar och hantera eventuella avvikelser.
  • Assistera vid interna och externa revisioner vid behov.

Administrativa uppgifter

  • Upprätthålla organiserade och uppdaterade finansiella register.
  • Medverka i utveckling och implementering av redovisningsprinciper och rutiner.
  • Ge administrativt stöd till redovisningsavdelningen vid behov.

Kvalifikationer

  • Kandidatexamen i redovisning, finans eller ett relaterat område.
  • Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete, med fokus på leverantörsskulder och månadsbokslut.
  • Stark kunskap om momsregler och erfarenhet av momsdeklarationer.
  • Goda kunskaper i redovisningsprogram och Microsoft Office-paketet, särskilt Excel.
  • Utmärkt noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer i finansiell dokumentation.
  • Starka organisatoriska och tidsplaneringsförmågor.
  • Förmåga att arbeta självständigt samt i team.
  • God kommunikations- och samarbetsförmåga.
  • Engelska i tal och skrift

Meriterande kvalifikationer:

  • Erfarenhet av SAP.
  • Erfarenhet från ett multinationellt företag eller en större organisation.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen!

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta vår Konsultchef Cecilia Lindgren på cecilia.a.lindgren@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnExperis AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5568551104
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsassistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Experis AB söker en person till denna tjänst som redovisningsassistent med placerings i Helsingborg. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsassistent hos Experis AB skickar du in din ansökan senast 2025-03-14.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Redovisningsassistent för timanställning och sommarvikariat

W3 Renewables AB söker en person till tjänsten som redovisningsassistent i Umeå.

2025-02-28

Mer info

Redovisningschef till Home Furnishing Nordic

Home Furnishing Nordic AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Helsingborg.

2025-02-28

Mer info

Redovisningsassistent till kund i Västerås!

Experis AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Västerås.

2025-03-04

Mer info